zondag 25 januari 2009

GEDICHTENDAG ... OP HET TOILET


In je broek geplast

 

Heb jij dat ook wel eens gehad,

jongen daar,

dat je broek zo nat was

en zo zwaar?

 

Meisje, heb jij dat ook gehad,

lieve schat,

dat je onderbroek zo zwaar was

en zo nat?

 

Jawel, mijn kind. Daar moet je niet om treuren.

Een natte broek kan iedereen gebeuren.

 

Willem Wilmink


Hoge nood

 

Help, dit is vervelend,

want ik zit nog maar net.

We hebben nu dictee

en ik mag niet naar het toilet.

 

Hoe moet dat, ik moet nodig

we zijn pas bij zin twee:

de burgemeester heeft gezegd

ik moet naar de wc!

 

Ik steek mijn vinger op hoor

ik doe het in mijn broek.

Nee, Karin nu geen vragen

het stond allemaal in je boek.

 

Ja, hallo, dit toch niet hoor,

ik klap zo meteen.

Ik ga, ik moet echt nodig

dan krijg ik maar een één.

 

Karin, blijf eens zitten

waar ga je naartoe?

Ja, u mag drie keer raden

Ik doe het in mijn broeoeoeoe…

 

 

Frank Eerhart

Geen opmerkingen: